Zoals we meer dan vaak genoeg op het journaal horen, zijn de kleine ondernemers met een winkel of een horecabedrijf hard getroffen door de crisis in verband met de uitbraak van het COVID 19 virus. Ze verliezen namelijk hun inkomen, omdat veel van hen hun deuren hebben moeten sluiten of, wanneer ze dit niet hoeven, een enorme terugloop zien in het aantal klanten. Want iedereen moet zoveel mogelijk thuis blijven, waardoor er heel weinig over slaat slenteren om lekker te winkelen. Zij zijn dus erg in de problemen. Maar hoe zit dat met de online winkels, ervaren die ook problemen of is deze tijd voor hen juist positief? Het antwoord daarop is; beide. Laten we beginnen met het positieve voor deze bedrijven. Doordat mensen niet over straat slenteren en winkels binnen gaan, winkelen ze veel meer online. Dit betekent dat er enorme stijging is in het aantal aankopen. Zij zien hun inkomsten dus stijgen. Dit betekent dat zij meer winst maken nu, dan voor de crisis. Maar het is niet alleen maar positief. Want door de crisis is de schakel online verkoop dan misschien nog wel onaangetast; immers kan je prima vanuit huis een website laten bouwen en de ontwikkeling website doen. Maar in de eerdere schakels kan er wel een groot probleem optreden. Want als je een product verkoopt dat in een fabriek gemaakt moet worden, of een grondstof heeft dat in een fabriek gemaakt moet worden, dan is er een grote kans dat die productie stilligt. Deze producten worden dus schaars en kun je op ten duur niet meer verkopen. Wanneer dat gebeurt, komt ook de online winkel in een lastige situatie terecht, waarbij hij niet zoveel inkomsten meer heeft. Wel moet er bij gezegd worden dat dit alleen geldt voor producten die niet van levensbelang zijn voor mensen. |
https://www.edit4u.nl/ |